close
آخرین مطالب
  • تبلیغ شما در اینجا
  • طراحی سایت شخصی
  • طراحی سایت فروشگاهی
  • طراحی سیستم وبلاگدهی
  • سیستم سایت ساز اسلام بلاگ
  • مگا برد - پلتفرم خرید اینترنتی قطعات موبایل مگابرد
  • تحلیل و نمودار سازی فرم های پلاگین گرویتی وردپرس
  • اولین تولید کننده پلاگین های مارکتینگ و سئو کاملا ایرانی
  • اولین پلاگین دیجیتال مارکتینگ وردپرسی
  • loading...
    YourAds Here YourAds Here

    پپا استایل

    بازدید : 490
    يکشنبه 24 بهمن 1400 زمان : 15:26

    اکوفرندلی یا دوستدار طبیعت

    اکو فرندلی، دوست طبیعت، محصول سبز یا دوستدار طبیعت، تمامی این موارد درباره تولیدات مختلف صحبت می کنند. اگر قرار باشد یک نمونه مناسب و مطابق با این موضوع درباره اکوفرندلی بیان کنیم ، عبارت آرم ((حلال)) بهترین گزینه است. هر فرد درهرجای دنیا در صورت خریدن محصول مورد نظر خود با دیدن آرم ((حلال)) بر روی آن متوجه می شود که این محصول برای مسلمانان قابل استفاده بوده و فاقد هرگونه موادی که از پروتئین های خوکی و اقلام ممنوعه ناشی می شود به دور است. آرم اکوفرندلی نیز برای مصرف کنندگان و خریدارن چنین کاربردی را دارد. به این صورت که هر گاه بر روی کالا یا محصولی این عبارت را مشاهده کردید منظور این است که این محصول برای طبیعت هیچ گونه ضرری نداشته و یا به دلیل داشتن مواد خاص، در مدت زمان خیلی کمی شروع به تجزیه می کند. از این رو همواره پیشنهاد می کنیم تا از این محصولات استفاده شود تا کره زمین را همواره سبز نگهداریم.

    دوست طبیعت

    پوشاک سبز یا دوست دار طبیعت

    صنعت مد و پوشاک از صنایعی بود که با انجام تحقیقات و پژوهش های مختلف به دوستداران طبیعت و حفاظت از محیط زیست اضافه شد. این صنعت با ارزیابی میزان تولید و ورود به عرصه پژوهش و نوآوری به تولید محصولات مختلفی اقدام کرد که هر کدام به نوبه ای دوستدار طبیعت هستند و علاوه بر برطرف کردن نیاز مردم به پوشاک،زباله های البسه را کاهش دادند. البته باید به این نکته توجه کرد که دریافت این آرم نیازمند گرفتن گواهی نامه سبز بودن محصول است و صرفا افراد یا شرکت ها قادر نیستند به راحتی ادعای اکو بودن نمایند. مجموعه های نساجی برای تولید محصولات سبز در چند مدل مختلف، اقدام نمودند که در این محتوا به شرح سه نمونه از آن ها خواهیم پرداخت.

    راهکارهایی به منظور تولید پوشاک سبز

    کارخانه ها با ملاک قرار دادن چند مدل کلی برای تولید لباس و پارچه های خود، به تولید محصولات خود اقدام نموده اند . سه مدل از راهکارهای انجام شده به صورت زیر می باشد:

    • استفاده از زباله های دریایی: جمع آوری و تولید الیاف از زباله های دریایی و اقیانوسی یکی از هوشمندانه ترین فعالیت ها در این حوزه می باشد. ابتکار عمل این طرح از اروپا شروع شد و به سرعت کل جهان را فرا گرفت. در این حالت، شرکت ها با تامین مواد اولیه خود از سطح دریاها و اقیانوس ها، علاوه بر پاکسازی محیط های آبی از انواع زباله، این مواد را به مراکز اختصاصی برده و پس از خردکردن و انجام مجموعه تغییراتی در آن ها، از آن الیاف تولید و در تولیدات خود از آن استفاده می نمایند.
    • استفاده از الیاف طبیعی: از انواع راهکارهایی که برای حفاظت از محیط زیست انجام شد استفاده از الیاف طبیعی بود. این البسه با داشتن منشا کاملا طبیعی ( گیاهی یا حیوانی) پس از اتمام دوره مصرف خود و تبدیل شدن به زباله، تاثیر منفی بر روی طبیعت نمی گذارد و پس از تجزیه شدن در طبیعت، به صورت کلی از بین خواهند رفت.
    • بازیافت لباس های دسته دوم: بازیافت لباس های دسته دوم یکی دیگر از راهکارهایی بود که خیلی زود و سریع مورد استقبال شرکت های تولید کننده لباس قرار گرفت. این شرکتها لباس هایی که مردم می خواستند دور بریزند و یا دور ریخته شده بود را جمع آوری می کنند . آن ها علاوه بر پاکسازی زمین از این زباله های دیر-تخریب پذیر مواد اولیه تولیدات خود را از این محل تامین می کردند و با انجام فرآوری ها و فرآیند های مختلف، دوباره این لباس ها را به الیاف تیدبل کرده و در خط تولید پارچه از آن ها استفاده می نمودند. پس از آماده شدن پارچه، آن در اختیار تولید کنندگان لباس قرار می گرفت و پس از دوختن وارد بازار می شد. نکته جالب این مدل، وجود البسه بسیار زیاد برای بازیافت است که نگرانی از کمبود مواد اولیه را برای تولید کننده از بین برده است.
    ضرورت قالیشویی و اعلاشویی فرش و موکت
    نظرات این مطلب

    تعداد صفحات : -1

    درباره ما
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    چت باکس




    captcha


    آمار سایت
  • کل مطالب : 12
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 28
  • بازدید کننده امروز : 20
  • باردید دیروز : 11
  • بازدید کننده دیروز : 12
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 71
  • بازدید ماه : 109
  • بازدید سال : 109
  • بازدید کلی : 5516
  • کدهای اختصاصی